Mission

MISSION, REKLAMATION & GDPR



1. At være en ærlig og kvalitetsbevidst IT leverandør

At levere IT udstyr og serviceydelser som matcher kundens behov. At levere PC systemer som kvalitetsmæssigt løfter sig op over hvad elektronikvarehusene kan levere af pre-builds.


2. Have en gennemskuelig prispolitik

At videresælge hardware og software til indkøbspris, men herudover fakturere et gebyr for opgaven. Det betyder jeg er mere objektiv i rådgivningen af IT løsningen, da indtjeningen sikres ved et fast gebyr og ikke ågerpriser på specifikke HW/SW delelementer. 


3. Ikke at tage flere opgaver end de kan løses 100%

Min intention er at drive Damsgaard Data ved siden af fuldtidsjob. Travlhed kan give sjusk, derfor tager jeg ikke flere opgaver ind, end jeg kan stå indefor. 
Hvis du oplever jeg siger nej tak til en opgave - kender du nu forklaringen.


4. At tage mod reklamationer med et smil - og lærer af dem

Hardware kan fejle - og det kan jeg også selvom jeg gør det yderste for at kvalitetssikre mine PC´er. 
Oplever du fejl på modtaget udstyr inden for købelovens rammer, skal du straks kontakte mig. 
Det er min erfaring at forsendelse af samlede pc´er er en risikabel affære, så har du mulighed for at hente nyt udstyr er mange transport skader undgået. 
Varer kan hentes i enten Holstebro eller Århus (Brabrand)


Reklamation
Har du problemer med et købt produkt, vil jeg yde en stor indsats for at løse problemet. Det kræver imidlertid:

At udstyret har været brugt i overensstemmelse med formålet
At udstyret ikke har været udsat for overlast (vand, stød mv)
At udstyret ikke har været udsat for overspænding, Overclock mv.

At udstyret ikke har været udsat for massiv rygning/vaping da det kan ødelægge vitale komponenter.

Reklamationsret og garanti er ikke det samme. Reklamationsret gælder fejl og mangler som må formodes være tilstede på købstidspunktet.


Ved komplette PC´er fejlsøges på den komplette PC, sørg for backup, da nulstilling kan være en løsning.


Ved opgraderinger hvor kunden leverer dele til PC, og Damsgaard Data resten, er ansvaret delt. Der vil blive fejlsøgt på udstyret, ligger fejlen i en kunde-del, faktureres for anvendt tid. 


Købelovens formodningsregel betyder at de første 12 måneder betragtes fejlen at have været der fra starten af. Efter 12 måneder har køber bevisbyrden for berettiget reklamation. 


Da hardware flukturerer meget i pris, vil en berettiget reklamation betyde en kredittering af købssummen, hvis nyanskaffelse er uforholdsmæssig dyr.


Indsendes en varer hvorpå der ikke kan påvises berettiget fejl, vil der blive opkrævet et reklamationsgebyr på 300,- 


Erhvervsansvar
Damsgaard Data er omfattet af en erhvervsansvar og produktansvarsforsikring - du er dermed sikret hvis jeg laver en ansvarspådragende handling


GDPR

Damsgaard Data behandler kun de mest nødvendige date, som navn, mailadresse  - og i tilfælde af fjernsalg/onsite support - din adresse.. Du er altid velkommen til at få oplyst hvilke data som er optaget på dig.